onsdag 13 juni 2012

Onsdag, vad hände med dig?

Till jobbet på morgonen.
Hade planerat in en lite kortare arbetsdag så att jag skulle få köra den där sista testrundan med cykeln samt packa i lugn och ro.
Men jobbet bjöd på jobb och vartefter jag betade av vissa saker dök nya upp.
Det blev någon extra timme med det.
Ingen panik.
Letade mig hem, handlade matingredienser och tog ett litet mellanmål på sen eftermiddag. Skulle därefter börja kocka.
Då slog någon slags märklig trötthet till och jag lade mig ner på soffan en liten stund. Vaknade en och en halv timme senare. Magen kändes underlig.
Ingen panik.
Drog igång köksbestyren och ett tvångstankerelaterat pastakok med en tjock och krämig sås till.
När allt var klart och stod och väntade på bordet skrek magen till och jag blev tvungen att springa in i ett annat rum. Satt där en god stund.
Lite panik.
Tillbaka till matbordet. Slängde upp en rejäl portion på tallriken, tog några tuggor, svettades och sprang åter till det där andra rummet.
Lite mer panik.
Gav upp med att överhuvudtaget äta.
Låg istället och våndades med Danmark under andra halvlek.
Magen lugnade ner sig en aning.
Paniken likaså.
Värmde min kvarlämnade portion och lyckades trycka ner den. Började sedan packa. Det håller jag på med än men har nu en liten paus. Magen verkar vara i något så när skick.
Ingen panik men en aning huvudvärk.
Någon cykelrunda blev det ju inte idag heller. Inte den mest optimala uppladdningen alltså.


Det kan nog bli regn på lördag. Frågan är ändå vad det blir för temperatur. Hotas med 11 - 13°. Det är ju ungefär som blötrundan nu i söndags då fingrarna tog stryk. Måste plocka med mig utrustning för olika väderscenarier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar