fredag 8 juni 2012

Gnisselröventempo

Ursäkta den låga nivån på gnällrubriken men det där tempot går bara sämre, sämre och sämre.
Idag var jag en hel minut långsammare än vad jag borde vara så här års. 
- En hel lång minut på ynka 7 km. Stackars jag.
Körde en gång extra för att straffa mig själv. 
Efter tempot blev det roligare för då agerade jag vagn då loket Petter drog i medvinden mot Jakobstad. Det var perfekt fartträning i helt perfekt tempo - typ 46 plus/minus. Någon större lust att gå upp och dra hade jag inte men jag behövde heller inte slita ont för att hänga med så det var... ja alltså perfekt. Hem rullade jag i så lätt takt som möjligt i motvinden. Lite orolig över vänster vadmuskel som ömmat i en vecka. Det hämmar inte när jag anstränger mig och tar i men när jag låter benen rulla med lätt och lite högre kadens (läs 85) så smärtar det i vaden ganska högt upp mot knävecket. Stackars mig.
Tror jag vilar imorgon. Måste ändå göra andra saker.
Till helgen blir det generalrepetition för VR. Hela jag behöver förberedas inför många timmar av cykling.
Slutligen. En snabbt gjord experimentbild:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar