lördag 8 mars 2014

Symboliskt fotografi

Vad var det som hände egentligen?
På något sätt försvann cyklandet gradvis ur mitt medvetande för snart två år sedan. Ibland kom jag ihåg det på nytt och tokdeltog i något bara för sakens skull. SFIM var väl en sådan grej.
Nu har det i någon mån vaknat till liv igen och det gäller inte bara den där cykeln jag får ligga med i. 
Är nog allt lite sugen på att lufta de övriga också. 

För någon helg sedan kom sms om en slags gemensam träningsrunda med mtb. Vill minnas att jag deltagit i något sådant tidigare och att det var ganska kul. Glad i hågen bytte jag om och rusade ut. Vad jag då hade glömt var att min cykel inte tillåtit växlingar på ett antal veckor. I mitt cykelbefriade tillstånd hade jag inte ens kollat varför. Trodde ett tag att fukt frusit till is i något vajerhölje och att det nog skulle ordna upp sig. Orsaken var dock en annan - en ganska uppenbar sådan.

Jag släntrade då iväg till trampbilen istället och tog en alldeles underbart inspirerande vända till rondellen i Larsmo och hem igen.

Nu slog det mig också att jag inte har det minsta koll på årets vårklassiker. Under tidigare år tenderade jag ju grotta ner mig fullständigt i Cyclingnews.com's uppsnack inför alla tidiga vårtävlingar. Den sidan har jag knappt besökt sedan Hushovd senast skrevs fram som en tänkbar favorit i något lopp. 
Nej, jag har inte heller längre någon som helst koll på vilka cyklister som är heta för tillfället, vilka som cyklar i vilket stall eller ens hur deras cyklar numera ser ut.

Idag lyser en slags stor ljus boll upp hela omvärlden. Himlen har antagit en märkligt klarblå färg och jag är inte helt hundra på om det faktiskt är helt hälsosamt att gå ut. Därför stannar jag hemma idag.
Benen är ändå helt genomstumma och jag har ett kulturellt anknutet bestyr att omhändertaga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar