måndag 3 mars 2014

Starta om omstarten

Vad blev det här till nu?
Mitt "sportlov", min semestervecka passerade i det närmaste helt träningsfritt pga. alla möjliga åtaganden och projekt. Jag såg på något sätt fram emot arbetsveckan och möjligheten att få kombinera pendlandet och pedalandet.
Men så kom måndagsmorgonen emot mig med sin sedvanliga väckarklocka. Jag kände direkt att cykelpendlingen låg i farozonen. Kroppen "flimrade" liksom på något sätt - den kändes ungefär så som det ser ut framför ögonen precis innan migrän drämmer till. Jag såg framför mig hur min muskulatur hade samma färg och konsistens som lutfisk. 
En liten stund försökte jag trots allt intala mig att nyttja Waw:en men efter halva portionen morgongröt gav jag upp den tanken.
Det blev koldioxidutspyende farkost istället.

Ska det vara på det här sättet? Verkar som om influensan angriper för tredje gången på fyra veckor.

Mitt förhållande till Waw 137 blir i nuläget alltså mest bara planering kring några kommande justeringar. De första småändringarna kommer att handla om utväxling. Större kaka behövs i fronten. Sedan ska velon "aerodynamiseras" ytterligare. I något skede vill jag försöka få bort lamporna från spegelhållarna. Enda alternativet är väl att ta hål i nosen för de huvudsakliga strålkastarna (lämnar nog ett par små "positionsljus" uppe vid speglarna). Återstår att se hur anordningen fixas bäst och vilken typ av lampor det blir. 
Själva spegelhållarna (rören/pinnarna) som håller speglarna ska bytas ut. Mer om det senare. Baklampan ska också bort från sin lilla "mast" - eller egentligen är det "masten" som ska bort. Baklampan får flytta till en mer vindskyddad plats. Samtidigt ska jag försöka skala vikt. Vissa justeringar kommer nämligen att resultera i en tyngre velomobil (t.ex. Större klingor, lampor med skilt batteri/ackumulator osv.) så det återstår att se var jag kan jaga billiga gram. Det är ju faktiskt inte överdrivet mycket man kan skala bort från en Waw. Den är ganska spartansk redan från början - precis som det ska vara.
Går man in med kosing så går det ju att kapa vikt bland komponenterna men det blir ett projekt för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar