torsdag 6 mars 2014

200 km, 25 € och 35 kg

Min känsla är att jag nyttjat trampbilen för jobbpendlandet i åratal redan. Det var dock bara femte gången. Men så har jag också varit hemma med influensa någon dag. Det viktiga är i alla fall att bilen för det mesta stått still. 
5 ggr 40 km = 200 km = ca 25 oanvända eurosar i bensin och ca 35 kg outsläppt koldioxid.
Ett litet strå till stacken... Varsågod, en kliché i all ödmjuk självgodhet.

Klart jag kunde fixa samma på vanlig cykel. Jag brukar ju göra det också. Men idag hade jag gråtit på hemvägen om jag använt ett traditionellt härke. Motvinden var mäktig. Visserligen blev det långsamhetsrekord även med Waw:en på hemresan men det gick garanterat minst 10 km/h fortare än det skulle ha gått med racer. Först när jag såg flaggorna vid OstroCenter fattade jag vidden av blåsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar