söndag 2 december 2012

...och någonting hånflinar tillbaka

Det ska direkt erkännas. Jag sov bort mer eller mindre hela dagen.
Tänkte mig ut på en runda under förmiddagen men vaknade först efter de klockslag dit förmiddagen de facto hänvisas. Helt borta.
Kanske bra på något sätt ändå. Om jag verkligen var i ett sådant behov av sömn så är det väl fint att det fick gå som det gick - eller?
Att temperaturen idag varit minus miljoner skulle möjligen ha kortat av rundan men en timme eller två hade säkert gått ganska fint trots allt.
Det kanske ändå är så att dagens träning i själva verket handlade om återhämtning? Sömn är ju viktigt. Det vet vi alla.
Problemet är snarast att min trötthet inte är en fysisk sådan utan troligen snarare ett resultat av en hyfsat hög stressnivå under hela hösten. Jobbet har inte lämnat många timmar till övers och det har varit en hel del arbete med hem på kvällar och helger också. 
Jag skulle verkligen behöva fler timmar av fysisk ansträngning för att rensa skallen titt som tätt.

Istället har jag glidit omkring i långkalsonger här hemma, städat akvariet, plockat, dammsugit och varit allmänt... jag vet inte vad...

Ikväll är det bollsportar-afton igen. Visserligen får jag ta ut mig fysiskt men det är inte samma som att nöta väg i all ensamhet. Innebandyn och rinkbandyn är inte lika intelligensbefriande som cyklandet. I alla fall inte för mig som måste skärpa till mig ordentligt för att kompensera min passningsblindhet och avighet i lagsporter med boll. Tur att det bara är på blodigt allvar och inte på riktigt.
Nej snart - kanske på självständighetsdagen - måste jag ta en Markby-runda. Tråkigare och mer mentalt hälsosam sträcka finns inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar