måndag 10 december 2012

Back in Bad Karma

Ja jag vet...
Börjar bli tjatigt med det där men jag kunde inte hålla mig. 
Du kan alltid läsa någon annan blogg om det känns jobbigt.
Dessutom har det egentligen inte ett sk*t med karma att göra och egentligen är jag föga intresserad av... ja typ sånt.
Men... Kraschade ett glas i en dörr i morse. Flyttade lite på cykeln och stötte till rutan när jag skulle passera dörren.

Har haft vilodag idag. Skulle också kika lite på prisutdelningen (Nobel / jag gillar att höra pristagarnas tal) när jag kom hem från jobbet men slocknade bums och vaknade när det var över.

Annars är jag fortfarande lite uppåt efter gårdagens hönsande i isladan och ser fram emot kommande träningspass som högst sannolikt blir på en cykel av något slag.

Förresten...
Jag körde ju senast med pulsklocka för typ 6 år sedan. Nu när jag börjat på nytt så påminns jag om hur stor skillnad det är på att få cykla på riktigt kontra gnida på en motions-/spinningcykel. 
Känns som om man möter döden med långt lägre puls inomhus medan det går att mata på med hamsterpump i timtal utomhus. Det mentala spökar nog en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar