lördag 1 december 2012

Jag skrattar vintern rakt upp i ansiktet

Ja det drog ut på tiden men nu är F-tjugonian vinterskodd och lamphållarna är på plats. Marathon Winter verkar ha ett rykte om sig att tappa dubb så jag kommer att köra in dem en liten tid men snart lär de få visa om jag valde rätt eller inte. Tanken är ändå att köra mest på landsväg och grusväg (läs is) i samband med jobbpendlandet. Visserligen lockar skogen medan det ännu är snöfritt och snabbt före men dit letar jag mig ändå inte med däcken innan de är "inkörda" och dessutom är de onödigt tunna/smala när större kottar kommer emot. 
Lezyne Power Drive XL ger ljus som verkar alldeles tillräckligt. För pendlandet blir det nog oftast "halvljus" så räcker batteritiden fint. Handlar mer om att synas än att bränna bort snön framför cykeln. Återstår att se vad batteriet tycker om minusgrader. Lampan ska laddas via usb och det är ju egentligen lite halvtöntigt. Adapter för vägguttag??? Dessutom är det inte vilken usb-kabel som helst heller så den borde man ju också plocka med sig till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar