söndag 16 december 2012

A men inte B - Cykelutrustning!!!!!

En vag cyklist antyder att lokala bloggare är hemlighetsfulla och bara nämner a (men inte b). Jag har kanske följt dessa lokala bloggare för dåligt de senaste dagarna för jag har absolut ingen aning om vad vag cyklist menar. Jag noterar dock att Tony Stoor utökat arsenalen men det är ju en avslöjad grej. Samtidigt påstår vag cyklist sig själv ha något otroligt intressant på gång. Låter spännande.
Faktiskt ska jag be om att få avslöja ett eget a. När det landat visar jag upp a:et som då blir b. Cykleltillvaron kommer att få en helt otrolig fulländning efter denna införskaffning.
Dessutom har jag mera aktivt börjat söka ytterligare ett a men det återkommer jag till i ett senare skede.

All träning har lagts på is. Rent bokstavligt alltså, för det har bara blivit rinkbandy sedan improvisations-spinningen i tisdags. Någon mängd kan man ju heller inte tala om. Rinkbandy är bara på söndagar och med andra ord har det alltså varit idag. Vi var få på plats och inga avbytare så det blev att försöka hålla tempo utan att brinna. Precis som för en vecka sedan så började allt (för min del) lite slött med fullständig yrsel och noll kontroll. Det blev bättre och avslutades med klang och jubel och helt outtröttliga ben.
Träningen har låg prioritet just nu. Hushållet är i skriande behov av en rejäl julstädning så nästan all fritid går åt till sådant samt andra julförberedelser. Känns egentligen ganska OK. Känner mig för tillfället ändå märkligt och helt oförtjänt stark men jag är helt säker på att verkligheten kommer emot i mellandagarna då jag hoppas kunna ta ny fart med cyklandet. Katastrofrapporter, påståenden om att man aldrig varit sämre samt hot om att sluta cykla lär ramla in på den här bloggen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar