måndag 24 september 2012

Strumpkris

Kan omöjligt hitta mina underbart vackra gulsvarta fotbollsstrumpor. Resten av munderingen är i princip klar. Fotbollsskorna, benskydden, shorts och tröja (även om jag inte vet vad vi lärare ska ha för tröjor i morgon).
Men utan strumpor är det stora bekymmer. Har ett par ställen kvar att leta på.
Inledde volleybollsäsongen idag och låren känns som om jag låtit dem ligga två timmar i en myrstack.
Synnerligen uselt val av aktivitet dagen innan fotbollen. Benen kommer att vara blötstumma stockar tre minuter efter avspark.
Dessutom vet jag inte varför jag är med och spelar volleyboll. Det är enormt kul men jag är lika bra på sporten som ett enögt marsvin med balanssvårigheter skulle vara. Stackars medspelare.

Gulsvarta strumpor? NIK tänker givetvis alla men nej, nej.
IF Kvarken! Spelade som junior och var lika bra på det som jag är bra i volleyboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar