fredag 21 september 2012

Fredagsform

Dagens jobbresa skedde på tempocykeln. Solen sken måleriskt under mörka regnskyar när jag startade i Nykarleby på morgonen. Jag kom halvvägs innan jag cyklade in bland regndropparna.
Åter igen envis motvind på hemresan. Benen slutade samarbeta och nacken ville inte tillåta visuell kontroll framåt så det var bara att sätta sig upp en aning och inte ligga nere i tempostyret. Jag ger dagsformen 3,73 pedaler på en skala.
Tur att helgen kommer emot så jag inte behöver cykla. Nästa vecka blir "två dagar lång" och det är sannolikt bil båda dagarna eller åtminstone på tisdag. Bileländet ska besiktigas och på tisdagkväll har vi lärare fotbollsmatch mot våra studerande. Med andra ord en rejäl möjlighet att skada sig innan Islandsresan på onsdag.
Den beställda ryggsäcken är alldeles för stor. Kommer endast att använda den som kameraryggsäck. Som sådan verkar den vara kanonbra. Det blev alltså barnskolväska på ryggen idag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar