onsdag 1 juli 2015

Vatupass å vinkäljään

Då var det dags att ta fram hightech-hårdhandskarna. Här ser ni att jag har plockat fram precisionsinstrument och att jag med hjälp av dem - samt en penna - ritat några streck. Där syns bl.a. en lång obruten linje samt två prickade linjer. Prickade linjer är bra som komplement till heldragna. Jag blandar inte ihop prickade linjer med heldragna linjer och då kan jag hålla reda på vad jag gör - alltså så att jag gör rätt grej vid respektive linje.

Därefter hackar jag bort både prickade och heldragna linjer med ett stämjärn. Som underlag hade jag först en kubbe av bollpil men bytte senare till tall. Tall är bättre för de ger kortare kubbar - som i det aktuella fallet var att föredra på grund av stabilitetsfrågor. Det ska ju vara stabilt underlag när man jobbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar