söndag 19 augusti 2012

Slut i kontoret

Nykarlebyloppet är en energikrävande historia och nu är jag helt tröttkörd. För det första cyklade jag (1km) till Stjärnhallen och sedan den där knappa kilometern ut till korsningen mellan gamla och nya munsalavägen. Där viftade jag med en stopp-spade i tre och en halv timme. Sedan cyklade jag till Stjärnhallen igen, pratade, lyfte ett par bord, pratade, kikade lite på ett par cyclocrossar (familjemedlemmarna tycker att jag borde ha en sådan även om jag är osäker på om de vet om det) och sedan cyklade jag till Sportsclub och bar lite skyltar och sedan hem (100m) igen.
Nu känns det som om jag skulle ha deltagit i själva loppet och snittat minst 40.
Tror det får bli outsourcade kockar i afton.
Loppet i sig verkar ha fungerat OK. Det har ju lite speciell karaktär i och med gruppernas storlek litenhet. 
Alla är knappast nöjda och glada. En hel del fick punktering och då är det lite kört om man inte hinner byta innan de sista grupperna passerat. Någon eller några krascher blev det också. Åtminstone två drog på sig lite värre saker än skrubbsår. 
Vädret blev ändå rätt prima. Mulet men inte kallt och ganska svag vind som iofs säkert blev jobbig då det var motvind längs hela Munsalavägen in till mål. 
Någon från NCK http://www.nck.no/ var snabbast runt men jag måste ändå tillstå att jag är lite imponerad av Ralf (Gif) som lottades in i en lite taskig startgrupp - den första - och som ändå kom in på en riktigt stark tid.
Kul att se så många riktigt unga cyklister också. Stort bravo till alla er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar