söndag 12 augusti 2012

Muskelvecka

Har helt ägnat senaste veckan åt att bygga om mig själv till en Förstemann-cyklist.
Kommer alltså att bli en tokstark spurtartyp till nästa säsong. 
300 meter före mål ställer jag mig upp och accelererar från 45 till 75 på fem sekunder. Tror jag bör specialbeställa ny ram med extra, förstärkande kolfiberlager innan dess.
Märker att förvandlingen startat i fingrarna. De är lite grövre och en aning mer styva så jag får se till att börja stretcha nu också. Men så är det säkert med muskeluppbyggnad.
Men vad gör han för att bli en starkare cyklist? - frågar ni er.
Tja jag vill väl inte avslöja alla träningsknep men bära bord och springa samtidigt är ett moment.
Otympliga pappersrullar i trappor är också bra. Olika plåtskåp och metallbänkar fungerar fint. Whiteboard-tavlor likaså.
Litografistenar och giganorma träskivor är ändå bäst.
Man kan gärna varva sådant med konstruktionsjobb i obekväm ställning för att träna muskler man inte visste finns. Sedan härdas kroppen med skarpa stötar och slag mot smalben, lår och höft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar