fredag 13 juli 2012

Fredagen den 13:de

Allt väl än så länge men så har jag också flera hästskor.
En av dem är av någon anledning placerad vid proppskåpet.
Där har en elektriker jobbat ett par minuter idag.
Jag var nämligen i behov av att få några gamla sladdar och ellinjer bortkopplade för mitt restaureringsarbete.
Jag hade noggrant kollat vilka som skulle avlägsnas.
En kvart efter det att elektrikern dragit iväg skulle jag greja med något annat inne i huset.
En hel el-linje var utslagen. Stora bryderier. Hade jag verkligen idiotat mig så gravt och bett elektrikern koppla ur en väldigt viktig sladd?
Ha! Nej! proppen hade bara slagit från. Ingen fara. 
Hästskor är jättebra. Eller något i den stilen...

Jag har också varit i Jakobstad idag.
Handlade mat och usb-hubb.

Facebook är effektivt. Annonserade om att ge bort ett akvarium och några minuter senare var det tre som nappade. Alla beredda att genast komma och hämta bort. Nu är det i Karleby.
Oljekaminen som jag också ger bort är fortfarande kvar. Den har jag inte på fb utan på Findit istället. Har nämligen inte hittat någon österbottnisk intressegrupp för oljekaminer på fb.
Det är en Fiskars 3300 (utifall någon är intresserad).

En annan gång ska jag berätta om den bok jag nyss läst samt om hur dess innehåll står i relation till mitt liv. Stora saker!

Ett annat år skrev jag ju redan tidigare!

På tal om cykel... Den här låten finns på skivan jag hade i stereon när jag körde till Jakobstad idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar