tisdag 8 maj 2012

Hmmm

Skruvade med cykel i helgen. Nya hjul på gammal hoj.
Blev inte som tänkt. Ventilförlängarna passade inte alls på michelinventilerna.
Dessa ventiler har nämligen inte en lös-skruvbar ventil vilket BBB's ventilförlängare kräver.
Hittade andra slangar, punkterade en när däcket krängdes på och tjoflöjt så hade jag bara två slangar kvar varav en hade obscent lång ventil vilket gör att ventilförlängaren (som fortfarande måste på) nu pekar en mil ut från fälgen. När allt var (fult) monterat öppnade jag en påse som kom med hjulen. Där fanns Campas egna ventilförlängare som skulle ha varit mycket lämpligare längd.
Byter sedan någon gång när jag orkar. Fram tills dess skäms jag.
Nya styrlindor också. Fel röd men rött. Cykeln är nämligen en aning röd.
Första testrundan idag. Kändes OK. 
Skulle ha slängt upp min första Garmin-runda idag också men Garmin Connect vill inte ta emot fler användare just nu.



Tillägnar cykeln den här låten. Första raden är dessutom ren cykelrealism anno 2012.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar