torsdag 3 maj 2012

Dippar

Ja. Mitt bloggande dippar. 
Därför ska jag nu krampaktigt försöka skriva om något.
- Cykling blir det.
Premiär på Grisselörentempot blev det ikväll.
Vi var fem st. som rullade ut från Nykarleby och i Sundby mötte vi tre st. från Jakobstad.
Sedan blev vi sex st. som cyklade ut till Socklot. 5+3=6. Klart som korvspad men så är det ibland i cykeluniversumet. Tre av oss körde "gamla" tempobanan som är 7 km. Vi har en ny också. Den är 10 km men vi kände oss som nybörjare så vi valde den kortare.
Min tid blev dynga. Annat hade jag inte heller förväntat mig. Dessutom gjorde jag medvetet fel och slamrade i en galet sur växel som visserligen gav rätt hyfsad hastighet en liten bit men som också stack låren i brand. Då började det märkligt nog gå väldigt långsamt.
Efter tempot rullade vi till rondellen (Jakobstad) med de övriga och därefter hem (typ helt självklart - det sista. Annars skulle jag ju inte sitta här och skriva). På hemvägen gick det tidvis ganska snabbt. Jag har inte tidigare kört i grupp med tempocykeln så det var lite spännande att ligga på rulle i tempobågen medan vi växeldrog.
Har idag också fått hem en leksak som det står Garmin på. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar