måndag 8 juni 2015

Pannkaka och pannben

Som om inte uppladdningen inför Vätternrundan skulle ha varit usel från tidigare - så har den blivit än mer eländig den senaste veckan. Efter 120km-rundan 30.5 blev det halsont, snörvel och snor. Hade hoppats komma mig iväg ut nu under helgen igen men gav helt upp den idén. Insåg att en cykelrunda inte skulle ha hjälpt på ett enda sätt - snarare tvärtom. Det blev vila som gällde. En cykeltur kunde ju i och för sig ha drivit influensan till en sådan nivå att jag fått gå till doktor läkaren och be om sjukintyg - för att en gång för alla få släppa hela Vätternrundepåfundet.

Efter arbetsdagen (idag) bytte jag ändå bakdäck på cykeln - för att det var slitet och ett byte behövdes. Har man gjort motsvarande ingrepp på en cykel så ska den förstås provas och "köras in" före VR. Annars riskerar man ha krångel med sig runt sjön. Så jag gjorde självfallet en sådan där fantasieggande vända runt Jeppo och Pensala för att se om bakdäcket satt som det skulle och om allt höll ihop. Nu återstår bara någon liten cykeltur och cykeltvätt innan torsdagen så är i alla fall hojen klar för start.

Själva VR får jag försöka köra med pannben. Kroppen lär nämligen inte vara till någon hjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar