fredag 3 april 2015

Wattbrist, mirakelbehov och punkteringspremiär

Först idag blev det en första riktig runda med velomobilen. Enligt alla tänkbara principer, traditioner, regler, lagar och tvångstankar är det då Pensalarundan som ska avklaras.
Den som läst de fåtaliga blogginläggen jag skrivit tidigare den här våren, har säkerligen förstått att min form är av bedrövlig art. Brist på vinterträning är förstås den absoluta orsaken. Finns inget annat att skylla på.

Före dagens runda bytte jag till sommardäck fram (bakdäcket byttes redan tidigare). Velade en stund mellan något tröga Durano och erkänt snabba Ultremo. Valde att nöta Durano. Det var ändå en stor skillnad jämfört med krusbemängda vinterdäck. 

Att däcken gav lite extra fart var ändå en klen tröst i sammanhanget. Jag saknar liksom ca 5 km/h (om jag jämför med samma tid förra året). Det finns således en del att försöka arbeta ikapp. Men frågorna är var, när och hur. Svaren är antagligen... på/i cykel på vägen, nu, och genom att cykla.

Vägen mellan Jeppo och Pensala är i ett sådant skick att jag högst antagligen undviker den framöver. Full av diverse små och aggressiva potthål och sprickor. Det resulterade i min första punktering med velomobilen. Höger framhjul träffade något skarpt och tömdes på nolltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar