söndag 23 juni 2013

Söndagstur inåt landet

Fick igår något meddelande om att det skulle cyklas idag. 
Låter spännande det där - tänkte jag.
Så jag drog Commedia dell'arte-kläderna på mig, kollade luften i cykeldäcken och letade mig till torget.
Typ fyra cyklister kom rullande från Jakobstad och vi var tre Nykarleby-cyklister som anslöt.

Sedan var det som det brukar. Vi cyklade till Voltti, till Kortesjärvi, till Evijärvi (där vi stannade och mumsade gott), till Esse, till Kållby, till Bennäs (där Jakobstadsborna svängde hem), Via Hummeljutvägen och hem till Nykarleby. Det blev 142 km. Det är ungefär lika långt som jag cyklat totalt hittills den här säsongen.

Några i gänget sprallade till här och var. Jag var inte beredd på sådant varje gång men försökte i alla fall spralla med vid några tillfällen. Gick inte så bra då tungan trasslade in sig i framhjulsekrarna när det skulle rusas i en backe. Det var rappa gossar jag cyklade med idag.  Bra för dem! De håller ju på med sådant där tävlande.

Men kul! Jag får väl trots allt konstatera att kapaciteten inte är helt bortblåst även om min träning kapsejsat under våren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar