söndag 2 juni 2013

En månad obloggat, en vecka ocyklat

Söndagscyklare Back har cruisat (skriver man så?) runt merparten av Nkbyloppet-banan. Sedan den gemensamma rundan till Karleby förra söndagen har jag inte ens sett mina cyklar. Däremot försökte jag spela fotboll i tisdags. Det måste ha varit en patetisk syn men jag är inte precis någon prestigejägare heller så det får gå till historien som ännu ett kapitel i kategorin estetiska haverier.
Mitt cyklande håller på att bli lika patetiskt men likt fotboll är det ändå kul så jag fortsätter veva. Önskar nog att jag skulle lyckas ägna mig åt det lite oftare. Men jag ska inte sitta här och gnälla över krympande fysisk kapacitet. Det är helt självförvållat och troligen eget fel så vitt jag kan förstå.
Lite måste jag ändå skylla på jobbet. Det har blivit alldeles för många utdragna arbetsdagar som gjort att jag inte hunnit med då övriga trimmat sig under vardagskvällarna.
Fortfarande fantiserar jag ändå om att åtminstone köra tempot på SFIM. Under dagens runda toppade jag tillfälligt (i medvind) nästan de hastigheter man borde snitta på tempot. 
Det lovar gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar