onsdag 9 januari 2013

Skidade tre varv, orkade två

Tredje skidturen:
Rent teoretiskt borde jag ha samlat ihop 21km på de tre varven men ge-pe-essen visar 17,6km. Misstänker ändå att manicken kapar lite längs vägen. Första gången jag var ute på skidorna visade den att ett varv är 6,9km men det skulle ju ändå bli 20,7km. Viktigt eller hur?
Kollar man kartan kan man dessutom notera smärre avvikelser under de tre varven som ju borde vara identiska. Men OK. Jag var kapitalt slut så kanske är min rutt helt korrekt beskriven...
















Eller så är sträckan och kartan inte alls viktig. 
För det första hade jag aldrig orkat en meter mer än den sträcka jag skidade. Egentligen var kroppen så genomsprängd av mjölksyra när jag påbörjade sista varvet att benen inte alls ville följa med. Varje litet motlut blev ett besök i domningarnas rike och de två långa motluten är endast registrerade av den medhavda tekniken. Sista halvtimmen tänkte min hjärna bara på den öl jag planerade knäcka direkt jag skulle komma hem. 
För det andra har jag med mig min garmin mest bara som pulsklocka.













4 kommentarer:

  1. men vadåå, du har ju varit nere på ca 75% i nåt skede....;)

    Timppa

    SvaraRadera
  2. Mötte, stannade och pratade med en klubbkollega innan jag drog ut på sista varvet. Helt klart en miss men jag ville inte vara ohövlig.

    SvaraRadera
  3. Tycker det där ser ut som skidorientering....

    SvaraRadera