torsdag 3 januari 2013

En halvtimme med svänghjulet i sirap

Kom ner för sent till gymmet för att hinna med klubbens gemensamma spinning. Ska väl erkänna att det inte var någon panik för jag hade ändå planerat eget program och jag känner att gemensamma spinningsessioner på något sätt inte riktigt passar den rytm jag vill hålla. Visst... man kan köra i eget tempo även på gemensamma pass men det känns också lite konstigt och nästan ohyfsat.
Idag avvek jag från det uppgjorda träningsprogrammet. Det var liksom en bonusdag i gymmet så jag tyckte att jag kunde improvisera fram något helkreizi.
Värmde sålunda upp i knappa tio minuter och trampade sedan en halv timme stående med segt motstånd varpå jag varvade ner i tio minuter. Därefter blev det benpress tills benhåren ramlade ur hårsäckarna och som efterrätt tog jag plankan och vände på den i lite olika riktningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar