söndag 4 november 2012

Söndagsvrak

Den underbara känslan av salpeter-indränkt sandpapper i svalget infann sig under dagen.
Trots detta tog jag det briljanta beslutet att spela boll. Mer om det senare.
Dagen ägnades åt att kontrollera innehållet i gårdens fågelholkar. Där det varit bebott bytte jag till nytt fluff eftersom många småfåglar spenderar kalla vinternätter inne i holkarna. Då är det prima med isolering och nytt loppfritt material. Holksysslorna skedde i ultrarapid. Jag noterade nämligen redan i morse att kroppen inte skulle ha gett mer än 3,5 i ett Tour-test.
Som sagt... Det blev ändå en vända till både Stjärnhall och Komarovarena. Det första gick sisådär men under rinkbandyn tog allt slut och jag gled mest bara dumt omkring och kände mig som en glass i bastun.
Imorgon är det tänkt att jag ska ha ett litet samtal angående cykelsäsongen 2013. 
Får se vart det leder. Antingen till ingenting eller till att alla kommer att åka på tokspö... eller till något där mittemellan. Klara besked alltså. I värsta fall leder det till att jag börjar springa.
Det sista låter som sjuka feberfantasier så det är nog hög tid att jag kollar tempen och drar en kall öl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar