måndag 11 augusti 2014

Pliktrunda

Efter liggcykel-FM har jag gjort allt annat än trampat något som helst pedalfordon. Har dock vandrat omkring och varit cykelsjuk men andra göromål har helt enkelt fått lov att prioriterats högre.
Denna måndagsafton fick det vara slut på suckandet och stönandet över att inte träna så jag drog iväg på en kort vända för att gjuta olja på vågorna av oro i kroppen.

Det började med pang och krasch i rondellen ute vid Campen. Det är jättebra att de ska göra något åt den bedrövliga vägbeläggningen men jag var inte riktigt förberedd på de skarpa kanterna som ju uppstår när den befintliga ytan är borthyvlad. I Socklot saktade jag inte heller ner tillräckligt och hopp-studs-skakade fram över de fem metrarna grus.

Sedan blev det bara Bennäs och hem igen via åttan. Mellan Bennäs och Kovjoki är den faktiskt ganska OK för velomobil. Vägytan är bra på vägrenen som i sin tur är tillräckligt bred. Hastigheten kunde växa i lugn och ro mellan Mysinge och Kovjoki.

Så. En runda som i egentlig mening saknar allt tänkbart nyhetsvärde, en måndagsrunda, en runda i grått väder, En fullständigt anonym runda, en runda jag inte skulle komma ihåg nästa vecka om jag inte skrev upp den på en blogg, en runda havregrynsgröt helt enkelt.
Men havregrynsgröt är bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar