söndag 17 mars 2013

Solbränt och snöblint mjölksyrafyllo

Vad gör man efter en lång (alltså en riktigt lång) paus i träningen. Jo man kan kasta sig ut på skidorna och få för sig att det ska skidas längst i hela världen. Kunde jag har valt en riktigt lugn och saklig runda på cykeln för att gynna grundträning och inte chocka kroppen med för mycket för snabbt? Ja det kunde jag men vädret var underbart, det finns snö kvar, spåren är fina och jag äger ett par skidor. Det blev tre ggr 10 km. Första varvet var en busenkel dans i fulländad rörelse-estetik värdig en nyfödd gnukalv. Början av andra varvet var en magnifik kraftuppvisning i klass med vilket tal som helst av George W Bush. Andra halvan av andra varvet var som en skakning på nedre däck och slagsidan var ett faktum. Tredje varvet var dömt att misslyckas men då hade jag inga hjärnceller kvar och fattade inte vad jag pysslade med. Varje motlut - och det finns 5000 sådana - borde ha innehållit minst fyra basläger med tillgänglig syrgasmask. Sista tre kilometrarna var... jag har ingen aning om vad de var...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar