tisdag 24 april 2012

I den ljumma sommarbrisen.

60 km i årets hittills skönaste cykelväder. Rundan gjordes med sällskap och vi (två) körde helt perfekt enligt (mitt) behov och rådande kapacitet. Lugnt med några kortare intensiva ryck. Ungefär som lite planlösa intervaller. Mina egna rusningar begränsas just nu rejält av bristande syreupptagning - eller något i den stilen. Hinner inte bränna krutet många sekunder innan det formligen kittlar och "flimrar" i hela kroppen - speciellt ljumskarna och magen. Likt en abborre i Sahara börjar jag hysteriskt kippa efter syre och jag förstår exakt hur de (fiskarna) känner sig när de sprattlar på durken - även om de kanske inte upplever just det där med ljumskarna.

Men vad ont har jag gjort för att förtjäna dessa ständigt knäppande vevpartier på alla cyklarna?
Athena-vevorna får jag ju inte ens bort från ramen utan någon speciell utdragare. Kan alltså inte öppna, putsa och smörja hur snabbt och enkelt som helst. Synnerligen irriterande.
Men dagens träning var så prima att lite knäppningar snabbt glöms.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar