lördag 28 april 2012

Höghöjdsgnäll och lite annat

Fantasin sätter inga gränser men det sket jag i och tog en Jakobstads-Kållby-Bennäs-Hummeljut-runda.
Skön medvind till Jakobstad och delvis till Kållby. Därefter mindre skönt. Kroppen beter sig fortfarande som om jag är på 10 000 meters höjd och möter en syreatom var femte meter. Jag får väl se det som bra träning eller något. Annars rätt trevligt väder.
Bergfinkarna har kommit och jag får foga dem till säsongens fågelbordsgäster trots att vi nu slutat mata. Finns ändå massor av solrosfrön kvar på marken.
Pilfinkarna har börjat inreda en av holkarna och säkert är fåglar på gång i de andra holkarna också men det har jag inte koll på just nu.
Uppgifter för helgen:
- Byta till sommardäck på bilen. Bilen är igång så förtvivlat sällan att jag bara glömmer bort den detaljen.
- Sopa trottoaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar