tisdag 5 maj 2015

Luft som rör sig

Föreställ dig att du är ute och cyklar - alltså inte enligt talesättet, utan faktiskt på riktigt... att du cyklar på en cykel. Föreställ dig sedan att det blåser. Eftersom blåst liksom flyttar luft i en viss riktning så får det faktiskt viss betydelse beroende på vartåt du cyklar.

I morse flyttades luften ungefär i samma riktning som jag cyklade. Det gick lätt och fint. Resan till jobbet var av behaglig karaktär.
När jag skulle hem på eftermiddagen flyttades luften fortfarande i samma riktning som på morgonen. Men den flyttades lite snabbare. Det betydde att jag blev tvungen försöka klämma mig fram genom den där emot-kommande luften. Det var inte alls så behagligt. På vissa ställen kom luften dessutom jättehårt mot mig. Tänkte nästan känna panik.

Till jobbet brukar jag försöka cykla lite halvhårt men ändå lugnt. Hemåt brukar jag försöka cykla nästan allt vad jag orkar. Och jag fick verkligen cykla allt vad jag orkade för att alls rulla framåt/hemåt. När jag kom hem var jag jättetrött. Det känns bra att vara jättetrött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar