lördag 5 april 2014

Helt fantasilös - alltså nada kreativitet. På riktigt!

Fredag eftermiddag - igår alltså - lirkade jag ner mig själv i trampomobilen i akt och mening att företa mig min blott tredje ickejobb-relaterade cykelaktivitet. Om föregående mening blev invecklat skriven så var min cyklade sträcka det motsatta. Jag gjorde åter en Pensalarunda.
Snart har jag varit Waw-ägare i två månader och har i princip presterat 2,5 olika rundor.

1. Jobbpendelsträckan. Nykarleby - Jakobstad - Nykarleby (många gånger)
2. "Pensalarundan" (två gånger)
+
0,5. Nykarleby - Larsmo - Nykarleby (en gång). Denna sträcka är i princip samma som pendlarsträckan men lite förlängd i ena änden.

Men OK... Jag är inte ute för att se omgivningarna. Mitt cyklande handlar inte om sådant. 
Och pensalarundan blev det av den enkla anledningen att jag hade lite begränsad tid.
Och så är jag småförtjust i att jämföra rundorna med varandra.
Och så blir det lite rekordjakt på enskilda sträckor.
Och så blir det nog därför fler pensalarundor.
Mellantiderna (varv 1 osv...) är tryckta i Jeppo och Pensala samt när jag svängde in på Munsalavägen.


En vacker dag ska jag nog cykla längre. Kortesjärvi hägrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar