söndag 24 februari 2013

Supersöndag

Hatten av till de Jeppis-cyklister som drog ihop 160 km idag. Starkt på mtb (och cx) och dessutom med tanke på föret vi hade ställvis. För egen del blev det 110 och jag är mäkta nöjd med det. Skulle ogärna ha cyklat en meter ytterligare. Mest nöjd är jag att jag plötsligt fick sinnesnärvaro att hejda mig när farten trissades upp mellan Voltti och Jeppo. Insåg att pulsnivån inte var förenlig med min målsättning (grundträning) och att jag skulle ha varit som en rensad fisk vid hemkomsten. Så kan jag inte ha det, jag ska ju spela med boll i två och en halv timme än i kväll. Eftersom jag har semester inkommande vecka så är planen att försöka få lite mängd också. Behöver bibehålla en viss fräschör istället för att bränna allt krut redan första dagen. Slutligen skyller jag på knät. Det gjorde ont. Basil Fawlty brukar också få sjukt ben vid lämpliga tillfällen.
Så där! Där var alla förklaringarna för att jag släppte täten.

Rundan i sig var hur tjusig som helst. Stort tack för sällskapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar