måndag 21 januari 2013

Rostiga leder

Efter...
... gårdagens innebandy (som kändes rätt bra) och rinkbandyn (jag ska elda upp all utrustning) som båda i vanlig ordning bjöd på rusning, rusning, rusning... 
Plus...
... en rätt lång arbetsdag med mycket spring i trappor, klättra, bära och annat småfysiskt...
Är jag...
... nu en aning stel i kroppen.
Undrar om det stela luckras upp ifall jag drar iväg ut på en skidrunda?

Får förresten konstatera att jag inte lyckats följa mitt träningschema.
Första missen är faktiskt att jag ägnat mig åt mera träning än vad jag trodde jag skulle hinna med när planerna drogs upp. 
Från att ha varit helt utan motivation i höstas känner jag mig nu sugen på att göra något varje dag. Det betyder att jag följer schemat (nästan) plus att jag utför lite hobbyträning däremellan.
Avvikelsen från programmet är att jag utför alldeles för mycket högintensiva träningsformer.
Grundträningen med lägre puls har ramlat bort de senaste veckorna och allt jag gör är med pulsen i taket. Orsakerna är främst det att tråkigheten blir episk om man ska sitta på en spinningcykel i tre timmar. Knäproblem har hindrat mig från att cykla på riktigt och skidandet, som kunde vara ett prima alternativ, lyckas jag inte genomföra med puls lägre än 85%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar