tisdag 28 april 2015

Två hjul, köttbullar och molekyltät luft

Försöker varva det där velomobilpendlandet med lite balansövning på två hjul ute i fria luften. Det är Fåtöljbekväma RS som får vara pendelverktyg de där dagarna när jag känner viss småpanik över att Vätternrundan lurar bakom hörnet.

På hemvägen startade jag samtidigt som kollega Leif Strengell. Han framförde dock sin velomobil och självklart blev jag tvungen att kolla om jag hängde på. Fram till Socklot-backen lät han mig hållas (grillas?) framför, och jag försökte köra på i normalt "orka-hålla-tempot-länge-marschfart-tempo". 
Men i nerförsbacken (fortfarande Socklot-backen) gled han elegant förbi. Det där extra som därefter krävdes för att hålla samma hastighet som Leif blev en mastig uppgift. Luften kändes tjockare och tjockare. Blåste kanske inte så mycket men det lilla som var i rörelse kom i alla fall snett emot. Ungefär vid Ostrocenter var det på vippen att jag skulle ha börjat idissla köttbullar med mos.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar