Före avfärd monterades två hjuldukar på bakhjulet. Teoretiskt ska det minska turbulensen i hjulhuset. Det är ändå 36 runda ekrar som ständigt vispar omkring i luften där inne. Yttre ändan av ekrarna roterar tidvis ändå med en hastighet av närmare 45-50 km/h genom luften i hjulhuset. Med hjulsidor torde man få bukt med en del av det luftmotståndet även om det inte är samma skillnad som med diskhjul på tempocykel.
torsdag 3 juli 2014
På två hjul i Pensala
I övrigt cyklade jag på tre hjul men den snäva högersvängen i Pensala-korsningen skedde med frejdig fart (30,5 km/h) och slagsida.
Före avfärd monterades två hjuldukar på bakhjulet. Teoretiskt ska det minska turbulensen i hjulhuset. Det är ändå 36 runda ekrar som ständigt vispar omkring i luften där inne. Yttre ändan av ekrarna roterar tidvis ändå med en hastighet av närmare 45-50 km/h genom luften i hjulhuset. Med hjulsidor torde man få bukt med en del av det luftmotståndet även om det inte är samma skillnad som med diskhjul på tempocykel.
Före avfärd monterades två hjuldukar på bakhjulet. Teoretiskt ska det minska turbulensen i hjulhuset. Det är ändå 36 runda ekrar som ständigt vispar omkring i luften där inne. Yttre ändan av ekrarna roterar tidvis ändå med en hastighet av närmare 45-50 km/h genom luften i hjulhuset. Med hjulsidor torde man få bukt med en del av det luftmotståndet även om det inte är samma skillnad som med diskhjul på tempocykel.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Snart under en timme! :)
SvaraRaderaJag hoppas :)
SvaraRadera