söndag 6 juli 2014

Lugnt är tungt men ganska trevligt

Med bestämdhet och pondus gick jag in för att avklara dagens runda på ett riktigt lugnt och sansat sätt. Benen skulle arbeta lätt, lät, lätt. Pulsen skulle hållas låg och andfåddhet skulle inte finnas på kartan. Det fungerade riktigt hyfsat och jag lydde mig själv till punkt och pricka. Inte på en enda meter tryckte jag på med någon som helst överdrivet ansträngande kraft.

Två vägsträckor fanns på önskelistan. En av dessa är den korta sträckan mellan Alahärmä och Ylihärmä - närmare bestämt vägen som går på östra sidan ån. Helt fantastiskt tjusig och böljande väg.
Den andra sträckan är Kaurajärvi - Komossa - Kimo. Också en härlig cykelväg och nu för första gången avklarad i velomobil. Det blev inte sämre av det.

Märkligt nog gick jag dock helt tom i Komossa så det blev väl inte så prima som det kunde ha varit.
Vet inte varför energin försvann. Mat fanns i magen och jag hade verkligen lyckats med målsättningen att ta det lugnt. Jag var med andra ord inte alls sliten eller trött. Bara tom.
Nåväl... rejält med socker vid Fjärdsändan gjorde så att sista biten hem blev uthärdlig.

Dagens runda var med andra ord en sån där sightseeing-runda. Svårt att genomföra men möjligt ifall man verkligen bestämmer sig.

Jag har tidigare hållit mig borta från riksåttan. Det ska jag fortsätta med. Den vägen är ett skämt, ett dåligt skämt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar