söndag 12 augusti 2012

Nykarlebyloppet

Hade väl idag tänkt fortsätta gneta på med den där ytterväggen och det där taket.
- Ja jag känner mig ganska stressad av situationen och är mer eller mindre tvungen att inte helga vilodagen fullt ut. Det är ju snart lillajul och Lucia och kallt och snö.
Men så av en slump fick jag reda på att det uppstått knas med anmälningsproceduren till Nykarlebyloppet och eftersom jag sitter lite i smöret med det där så blev det till att reda ut allt.
Det tog sin tid och ytterväggen fick vara i fred.
Nu är all lopp-byråkrati ändå uppordnad så långt som det bara går och jag har till och med skött om lottningen till grupperna på längre sträckan. Med andra ord så vet jag nu hur grupperna ser ut och vem som cyklar tillsammans.
Mot lämplig summa (är mycket sugen på ett speciellt kameraobjektiv) kan jag yppa viss information.
Hur har jag ordnat lottningen då?
Tombola?
Njä. Först kollade jag en slumpgenerator via nätet och testade den en stund men så använde jag mig slutligen av något så enkelt som den ordning vilken anmälningarna ramlat in. Om ett anmälnings-mail innehöll flera anmälningar separerades dessa. 
Det ska ju erkännas att vi har några NCK-cyklister med tävlingslicens som är "seedade" så att de inte får komma i samma startgrupp. Lyckligtvis behövde jag inte göra något åt det då de ändå inte ramlade in i samma grupp. Vissa av dem har heller inte anmält sig då de har någon annan tävling på G. Mot mitten av veckan publiceras listorna på loppets websida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar