fredag 17 augusti 2012

Kulturnatt

Om det var min närvaro (i egenskap av ordningsman) som avgjorde att det gick lugnt och städat till kan vi låta vara osagt. Jag behöver inte tillskrivas äran men tar gärna emot hyllningar.

Hur som helst...
Nykarlebys kulturvecka är suverän. Stor eloge till Kultur&fritid här i stan. De jobbar verkligen engagerat och inspirerat. Dessutom vågar de testa alla möjliga idéer och inte bara lita på "säkra kort".
Visserligen är en del av evenemangen ordnade av föreningar och andra kulturarbetare men jag tror absolut att lättheten i kommunikationen samt responsen från Kultur&fritid bidrar till att evenemangsmångfalden blir bra.
Stan känns som världens största mikrostad under den här veckan. 
Nu ska allt avslutas med en liten loppmarknad och ett stort cykellopp.
Själv tror jag att jag ska leta mig till en bankautomat redan nu på morgonsidan för i motsats till de tio senaste åren har jag nu något jag eventuellt kan tänkas söka efter på den där loppmarknaden.
Vissa år har jag inte ens gått dit.

Chapeau! ...Nykarleby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar