söndag 29 juni 2014

Kära gamla Pensalarunda

"Fantasin sätter inga gränser" skrev jag i ett tidigare inlägg. Synd att jag inte har någon fantasi för dagens vända i Wawen blev - hör och häpna - en sk. Pensalarunda.
Pjah. Det var helt enkelt också den sträcka och den tid jag ville ge mig själv idag. Inte mer än så. Då är nämnda runda väldigt lämplig. Dessutom hade jag inte planerat in någon sightseeing på dagens cykelträning. Om sanningen ska fram har det (sightseeing) skett synnerligen sällan.

Kroppen kändes lite bättre än senast jag försökte något och tiden blev också putsad. Körde utan tak (huv) så det tog förstås emot någon extra watt. Samma gällde däcken som fick vara lite löst pumpade idag - för komfortens skull. 
Med rätt kropp (läs form), rätt däck och rätt aerotrimning så borde det börja bli möjligt för mig att knäppa den där Pensalarundan under en timme. Då beror det ju också på hur det ser ut med trafik vid korsningarna och hur man tänker med start och stop i stan. 
Viktiga saker! Mycket viktiga saker!
Men så är den här bloggen också endast till för de mest centrala frågorna i livet.

Förresten, gruvligt vad det är tungt att hålla fart från Munsala och hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar