lördag 29 mars 2014

Börjar fortfarande försiktigt

Har kört med relativt lågt tryck i däcken. Någonstans kring 6,5 bar fram och 4 bak. Däcken fram är Durano och bak sitter ett Marathon Supreme (Schwalbe båda tre). Inte de absolut snabbaste däcken men goda allrounddäck och gott punkteringsskydd.
Idag petade jag in 7,3 bar fram och 6 bar bak. Durano kan ta 8 så det finns lite kvar att trycka in men med våra vägar ville jag försöka bibehålla lite mjukhet. Marathon Supreme har 6 bar som maxtryck och det fick det bli. Dagens runda blev den absolut skakigaste hittills men till stora delar var det ändå uthärdligt och bara på några ställen upplevde jag att skakandet hämmade farten lite.

Jag har varit sugen på en rejäl långrunda men eftersom jag hittills bara kört korta sträckor så fick det bli en (för oss Nykarlebycyklister) klassisk Pensalarunda. Det är alltså nästan exakt 50 km. Tanken var att hålla sig en god bit från tröskeln - alltså att mata på i lugn och ro, hitta rytm, hitta harmoni, hitta känsla, hitta lite teknik, hitta lite njutning, osv, osv. En Kortesjärvi-runda får jag ta senare när jag sakta men säkert ökat distanspassen så att kroppen hänger med. Kortesjärvi redan nu skulle betyda smärta på sina ställen.


Intentionerna lyckades. Det var en alldeles underbar cykeltur. För kort på sitt sätt. Jag hade gärna njutit lite till men tror ändå att det var bra för tillfället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar