torsdag 20 december 2012

När bergen slåss blir jag trött - mycket trött

Vet inte var jag ska börja... Detta är kanske en filmrecension eller så inte... Har nyss sett Hobbit... Skyller på att jag agerade chaufför... Det är en lång film - alltså en långfilm... Den är väldigt lång... Speciellt med tanke på handlingen... Handlingen är ganska kort (hahaha)... ja, alltså, nej, handlingen är knappt skönjbar... Gollum är en liten ljusglimt i tradigheten... Klichéerna kommer tätt och i rent barockt omfång... Jag gillar ju egentligen Martin Freeman - speciellt från störtsköna The Office-dagar - den engelska och riktiga varianten alltså... Jag hör kanske inte till målgruppen... Barnen gillar filmen... Jag skulle säkert också ha gjort det för 25 år sedan... Då gillade jag böckerna... Måste filmer vara bra för att vara bra?... Kan jag uppskatta en film som bara underhåller ögonen?... Gör den här filmen det?... Ja, ungefär som en ful tapet... Borde jag gilla tomtar och troll?... Jag är allt lite höjdrädd... Filmen skräms med djupa stup... Får jag mardrömmar nu?... Det brukar jag få... Jag ger filmen två lösnäsor på en skala...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar