tisdag 16 oktober 2012

Nere i höstdjupet

Har gått igenom en samling märkliga dagar den senaste tiden.
Förra torsdagen blev fel. Hela dagen var märkvärdigt konstig och stora delar av knasigheterna producerades av att min hjärnsubstans vägrade samarbeta. Det var tankspriddhet, felbeslut och mystiska omständigheter för hela slanten.
Dessutom gick jag omkring med bajs under ena skon.
Helgen och måndagen var lugnare men samtidigt på något sätt dämpade dygn. Svårt att få fart på saker och ting. Trögt.

Idag har det åter varit feldag. Överlag har jag varit trött, riktigt trött. Tror något illasinnat virus gömmer sig bakom gomseglet.
Renoveringen vi håller på med skulle idag få sig en knuff framåt genom ett första lager färg på den panel som kommer på väggens utsida.
Panelen är fortfarande omålad.
Först krävde arbetsrummet en rejäl städning. Jag har ägnat timmar åt arbetsuppgifter jag borde ha semester från. Sedan upptäckte vi att vi hade köpt fel typ av panel. Plankorna skaffade vi för några månader sedan och de har legat inplastade här hemma. Vi hann nätt och jämnt åka och skaffa rätt sort innan stängning. För att få in plankorna till arbetsrummet/måleriet behövde de kapas. Vi räknade och räknade för att både ha dem i lämplig längd för väggen och för att minimera spill. Så småningom kom vi fram till att vi hade två plankor för lite. Får alltså lov att hämta mer imorgon. 
När första plankan sågades hade vi tänkt fel och sågade alltså fel. Då stirrade vi på varandra och brast ut i något slags uppgivet skratt. OK. Det ordnade upp sig och blev ingen större katastrof.

Dessutom tär det här  ständiga regnet på både förstånd och presenning. Tänker på den presenning vi har på det plåtbefriade taket. En hel del hinkar står på golvet och samlar vatten. De nya takplankorna har mögel på sig.
Imorgon åker jag och hyr en riktig och vattentät duk fram tills vi får plåtslagarna på taket.

Gaskar upp mig med en bild från Myvatn:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar