måndag 22 oktober 2012

Lite lätt sned

Såja! Nu är bolltrillandet med olika klubbor igång.
Jag har varit trögstartad men idag anmälde jag mig till Arbis' "kurser" i innebandy och rinkbandy.
Det trevliga är att de går samma kväll.
Innebandyn börjar 19.00 och pågår en timme.
Därefter har jag en halv timme på mig innan jag ska stå i skridskorna och spänsta omkring på isen i en och en halv timme. Spänsta är väl i och för sig ren fantasi för det handlar nog mer om att försöka röra på redan mjölksyrastinna surdegstockar.
Jag var ovän med bollen på båda tillställningarna. Mest sprang/skrinnade jag ifrån uslingen.
Kul ändå.
Ovan som jag är med dylika aktiviteter har ryggen nu böjt sig i en vacker skolios-båge till höger och kroppens försök att röra på sig ser ut som om någon plötsligt lagt ytterligare 40 år på mina axlar.
Men det är himla kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar