fredag 29 juni 2012

Tomt

Rubriken få stå för både en känsla av tomhet och tomt som i hem/gård/hus/trädgård... you name it.


Tomhetskänslan: Tre cykellopp nu den inkommande helgen. Fyra om jag räknar in TdF vilket också är det enda jag kommer att delta i men det är ju inte riktigt samma som Tahko, Arvon Kuntoajo eller cuptävlingarna i Kauhajoki.
Tahko: Någonstans långt inne bakom mjälten finns en önskan om att resten av kroppen någon gång ska ta mig dit och köra det där loppet. 
Arvon Kuntoajo: Absolut! När cykelevenemang ordnas så pass nära. Men utan att ha anmält mig långt på förhand och med en ihållande märklig influensaliknande känsla i kroppen så får det lov att vara också i år.
Hyypänlaakso ajot: Visst lockar också de "riktiga" landsvägstävlingarna fortfarande men uppenbarligen inte tillräckligt starkt.
"Alla andra" sticker alltså iväg till än det ena loppet och än det andra. Här sitter jag ensam kvar och spekulerar i att jag nog skulle köra ruskigt fort om jag bara var på plats.
Lycka till ni som cyklar i helgen!


Trädgård: Det är nog där jag kommer att drälla nu i helgen. Klippa lite gräs och ansa djungeln en smula - i långsam takt dessutom.


... Så. Då har jag gjort ett cykelrelaterat inlägg också. *Klappar mig själv på axeln*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar