lördag 8 september 2012

37 000 €

I grova drag är det ungefär vad föregående inlägg skulle gå lös på.
Men jag gillar cyklar och andra gillar bilar. Bilar är dyrare. Räkna själv på några Land Rovers och Lamborghinisar.
Mitt cykelgillande är också centralt i mitt cyklande. 
Träna är långt bakom sekundärt men att bli fysiskt trött är rätt kul så någonstans möts olika intressen i "träning".
Om man som jag vill ha en racercykel (eller två) så blir det ju lite underligt ifall man inte får fart på härket. Det är ju det de är gjorda för och då har man inget annat val än att försöka bli snabbare.
Den processen kallas väl träning.
Efter ett toklångt uppehåll i denna "träning" måste jag ändå konstatera att formen inte är helt kass. Visserligen har jag nu bara pendlat och visserligen är det jobbigt att hålla trycket uppe i motvinden på eftermiddagarna och andnöden kommer ganska snabbt men ändå har uppehållet inte varit någon katastrof.
Nästa vecka är det cykelfritt igen. Då blir det World-leading-edge-konst för hela slanten i tyska Kassel. Documenta 13 - förmodligen en av de historiskt sett viktigaste konsthändelserna i inledningen av detta århundrade.
Därefter har jag en dryg vecka med cykelpendling igen och därefter blir det ytterligare en jobbresa. Då till Island. Det ser jag också fram emot. En veckas workshop i Akureyri handlar det om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar