tisdag 17 juli 2012

Formgnäll.

Jäpp. Nu har jag cyklat.
Plötsligt kändes det rätt att åka ut på en runda efter nio dagars paus.
Byggandet och rivandet här hemma blev inte så kul mot kvällssidan och jag tror ett litet avbrott var hälsosamt.
Många och långa uppehåll mellan träningsrundorna är tveksam taktik ifall formen ska toppas. 
Det torde härmed stå helt klart ifall det inte är känt sedan tidigare. Tur att jag inte behöver toppa formen.
Konditionen är så usel att jag inte ens orkade dra på mig mjölksyra. 
Motvinden på hemvägen var ju inte heller någon höjdare eftersom jag var helt slut redan från början. Visste förresten inte att de byggt en tunnel mellan Sundby och Nykofrys. 
Men alla 457 cyklisterna jag mötte var och varannan kilometer såg nöjda ut.
Egentligen ska jag inte gnälla för det var nog rätt skönt att komma sig ut ändå.
Måhända provar jag på nytt någon gång i framtiden.
Här är kvällens extremnormaltråkiga rutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar