torsdag 10 maj 2012

Lite cykling en torsdagskväll

Torsdagstempo.
Ut med P2-cykeln och iväg till Grisselören. Träffade Petter vid 7km-starten.
Jag gick som vanligt ut med frejdig optimism och slocknade givetvis nästan direkt efter vändningen ute vid hamnen. Numera kan sådant noteras på min nya leksak (se fartdiagrammet från 20 minuter och drygt 10 minuter framåt).
På minneslistan inför nästa tempoträning:
- Se till att få båda fötterna ordentligt fast i pedalerna vid start.
- Kör inte på så jädra tung växel.
- Slappna av och kör lite lugnare (kan ofta hålla högre medel på längre temposträckor)
Allt detta är latläxa efter varje tempoträning de senaste två åren. Jag har inte lärt mig än.
Sedan vinglade vi mot Nykarleby, mötte Lars som slog följe och så besökte vi kort Rose-presentationen vid Stjärnhallen. Därefter tog jag och Lars en vända till Ytterjeppo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar