torsdag 1 mars 2012

Spinning

Uppmärksam som jag är har jag noterat att vissa spinninginstruktörer lägger upp låtlistan på sina bloggar.
Inspirerad av detta tänker jag härmed presentera mitt eget schema - ja eller ett av dem i alla fall.

Först: Gå till lämplig lokal med lämplig spinningcykel.
Därefter: Plocka medhavd lämplig mp3-spelare (ajpådd) ur fickan och försök ordna upp sladdhärvan så att hörlurarna kommer åt varsitt lämpligt öra. L är vänster och R höger (kan man komma ihåg genom Länster och Röger).
Ställ in spelaren på random uppspelning av innehållet.
Sätt dig på vald cykel, starta spelaren och börja trampa.

Uppvärmning. Lätt trampande:
1. Maggie May. Rod Stewart. 5:50. Äh. Skulle ju vara en mera lättsam uppvärmningslåt men jag trampar ändå inte i takt så skit samma. Nästa låt är säkert perfekt.
2. Red Dirt Girl. Emmylou Harris. 4:20. Jaha?! Det blev en sån uppvärmning.
Nu följer ca 30 minuter stående med relativt tungt motstånd:
3. King of the Hill. Johnny Cash. 2:45. Kanon! Mitt i prick. Brant och tungt redan från början!
4. Aldrig nånsin din clown. Ulf Lundell. 3:21. Aj! lite för aggressiv låt. Försök håll adrenalinet och tempot nere. 25 minuter kvar.
5. Tumbling Dice. Rolling Stones. 3:48. Fortsätt, fortsätt. Du börjar hitta rytmen som ska ta dig genom hela halvtimmen. Dansa på cykeln men inte i takt till låten. Varför kommer den låten förresten oftare än andra och absolut varje gång jag sitter på en spinningcykel?
6. Ventilator Blues. Rolling Stones. 3:24. Va! En Stones till. Har jag i misstag kommit åt att trycka bort random?
7. Bad Cover Version. Pulp. 4:19. "It's like a later Tom and Jerry, when the two of them could talk, like the Stones since the eighties, like the last days of Southfork".
8. John Saw That Number. Neko Case. 4:06. Inne i flow. Dricka lite. Rätta till handduken på styret.
9. May Fly. Terry Reid. 3:43. Nej himmel! Han må vara hur bra som helst Terry Reid men att cykla till karlns musik går bara inte. Fem minuter kvar. En låt till... Orka!
9. 50000 Miles Beneath My Brain. Ten Years After. 9:58. Näääää...! Förb..
Två låtar återhämtning:
10. Wham Bam Thank You Mam. Small Faces. 3:21. Perfekt. Snabbt men lätt!
11. Dead Flowers. Rolling Stones. 4:05. Nämen va f..? Måste radera fler Stones ur den här spelaren!
Halvsegt motstånd och tempoställning. Tid: på känsla - alltså tills man tröttnar och vill gå hem:
12. Long Gone Geek. Procol Harum. 3:12. OK. Rock on!
13. Just Like Tom Thumb's Blues. Nina Simone. 4:53. Näj! Helt olämplig! Tröttheten, redan nu, tröttheten...
14. Red Light Mamma, Red Hot. Humble Pie. 6:16. Tack! Äntligen lite hjälp på traven. ...Men den är lång den här låten. Det hade jag glömt. Nu tar den slut. Nähä? De fortsätter! Nu slutar... Njä. Får de inte slut på...? Hur svårt kan det vara att avsluta en låt egentligen?
15. Corvette. Golden Smog. 3:47. Känner mig plötsligt starkare. Tempot ökar. Jag tar en låt till.
16. Mississippi Queen. Mountain. 2:32. Homer Simpsons Favorit! Nu jä**ar blir det trampa av. Tempot ökar ännu mera. Oj vad de kan få fart på ett par ben de där Mountainarna. Inspirerad. Jag tar en  låt till...
17. Get what's coming. Rival Sons. 4:04. Hoppsan. Hysterin fortsätter! Nu kom tänderna fram. Tempot fortsätter. Benen... vill... inte... Nu slutar äntligen låten NEJ. den drar igång med ännu en vers och refräng. ajajajajajajajajjjj...
Varva ner två låtar:
18. Road to Peace. Tom Waits. 7:17. Hoppsan. Fanns den med också? Sämre nervarvningslåt får man ju leta efter!
19. Let it Bleed. Rolling Stones. 5:28. Mäh??!! Avbryter 0:38 in i låten.

Går hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar