måndag 20 februari 2012

Presportlov.

Cykelkilometrarna är något färre än vad jag brukar ha så här års. Visserligen har jag sällan många avverkade mil i mitten av februari men årets saldo är hittills så lågt att det knappast kan kallas cykelträning.
Förra helgen kändes det ändå som om jag skapade en slags början och nu planerade jag in en ännu bättre fortsättning till den senaste helgen.

Pang iväg till Markby för andra helgen i rad. För en vecka sedan var det oplogat och typ minst tusen cm nysnö plus ett par sladdriga bilspår. I lördags nyplogat och fint men en fantastisk motvind som ändå inte tog på humöret då det fick ta den tid det ville. Efter Markby bar det av till Jeppo längs en väg jag varmt rekommenderar till alla cyklister. Följande etapp var Pensala. Jag hade förväntat mig sidovind snett bakifrån men som alltid vrider vinden och den anföll kraftigt snett framifrån. Pensala var mycket avlägset och dubbfria däck på is i hård sidovind är spännande. Betalt fick jag i alla fall. Fick sjunga (däcken) genom Jussila och Munsala i 40 då vinden tryckte på och det var väldigt inspirerande att låta låren bränna på lite extra trots att sträckan (70 km) började göra sig påmind lite här och var.

Sega ben på söndag så jag lät dem återhämta sig. Formbakade istället nya skorna (mer om det på kommande) och tog det lugnt fram till kvällens innebandy och rinkdito.
Sportlovet får gärna komma om en vecka. jag tror jag är redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar